Monday, April 28, 2008

What u give u, get back

Banyak perkara yang mungkin kita menganggapnya sebagai sesuatu yang remeh tetapi apabila kita telah menggunakannya , ia memberikan satu impak yang besar yang tidak pernah kita jangkakan.
Adakalanya sesuatu yang kita anggap sebagai tidak berguna, apabila kita tahu bagaimana untuk menghargainya, kita pasti akan mendapat faedah daripadanya, dan mungkin faedah yang bakal kita miliki, adalah lebih baik daripada apa yang inginkan.
Sebagai makhluk yang dicipta oleh ALLAH, kita masing-masing mempunyai fungsi masing-masing, dan setiap makhluk ALLAH juga mempunyai kebaikan dan keburukan yang tersendiri. Tiada apa yang benar-benar sempurna. Kesempurnaan hanya disisi ALLAH.
Apa jua kelebihan yang anda miliki, tidak semestinya anda tidak mempunyai kekurangan, kita sebagai manusia saling berkaitan dan memerlukan. Setiap ilmu atau kelebihan yang anda miliki, adalah lebih afdal,sekiranya dikembangkan dan dikongsi untuk manfaat bersama. Suburkan pengetahuan anda insyaALLAH anda akan mendapat manfaat darinya. ‘what you give, you get back’. insyaALLAH setiap kebaikan yang anda berikan, akan dibalas dengan kebaikan berganda, mungkin tidak daripada orang yang mendapat kebaikan dari anda, tetapi mungkin jua dari orang lain..linncomel

No comments: